‘Yeşil Beyaz Topraklara Hoş Geldiniz’ diyordu spiker… Bursaspor’un 14 Eylül 2010 yılında Valencia ile oynadığı Şampiyonlar Ligi grup maçı öncesi. Önceki sene Süper Lig’i şampiyon tamamlayan Bursaspor, 2010-2011 senesinde Şampiyonlar Ligi grup aşamasında Türkiye’yi temsil etmiş ve Şampiyonlar Ligi gruplarında ülkemizi temsil eden beşinci takımımız olmuştu.
Bursaspor, büyük bir çöküş yaşayarak 13 senede iki lig birden düştü. Düşmekle kalmadı, borçlarından dolayı lisans alamadı.
Öyleyse gelin, bu sürecin ayrıntılarını birlikte inceleyelim.
1963 yılında Akınspor, Acar İdman Yurdu, Demirçelikspor, İstiklalspor ve Pınarspor ‘un birleşmesiyle Bursa’nın en büyük temsilcisi olarak doğdu Bursaspor. Armasındaki beş yıldız, beş kurucu amatör kulübü temsil ediyordu.
2009-2010 sezonunda Ertuğrul Sağlam yönetiminde Süper Lig’i lider tamamlayarak şampiyonluğa ulaşan 5. takım oldu Bursaspor.
Kura çekimi sonrası Manchester United, Valencia ve Glasgow Rangers ile aynı gruba düşen Bursaspor, Rüyalar Tiyatrosu olarak bilinen Old Trafford’da Manchester United gibi bir dev ile karşılaştı.
2019 yılında Süper Lig’den Birinci Lig’e düşen Bursaspor taraftarları çok büyük bir üzüntü yaşadı. Ancak çöküş bununla sınırlı kalmayacaktı.
Önce Süper Lig’e ardından Birinci Lig’e veda eden Bursaspor’u İkinci Lig’de de zor günler peşini bırakmadı. Bu sefer ödenmeyen borçlar yüzünden transfer yasakları ile karşı karşıya kaldılar.
2022-2023 sezonunu Türkiye İkinci Ligi’nde düşme hattının sadece iki basamak üstünde tamamlayan Bursaspor, bir puanla ligde kalmayı başardı.
Yaşanan sürecin neler getireceğini zaman gösterecek. Bursaspor kalan sürede lisans çıkartmayı başarabilirse 2023-2024 sezonunda İkinci Lig’de mücadele etmeye devam edecek.
ABD’de başkanlık seçimleri için geri sayım sürerken hazirana kadar devam edecek ön seçim süreci de hız kesmeden devam ediyor. Peki, Amerika seçimleri ne zaman? Amerika’da başkan adayları kimler?
Geçtiğimiz yıl Türkiye’de popülerleşen MG, MG3 modeliyle Avrupa elektrikli otomobil pazarında iddialı bir giriş yapıyor. Hybrid+ teknolojisi, geniş donanım seviyeleri ve eğlenceli sürüş seçenekleri ile B-segmentinde yeni favori olmayı hedefliyor. MG3, 143kW’lık kombine gücü, 4.4l/100km’lik yakıt ekonomisi ve 100g/km CO2 emisyon değeri ile dikkat çekiyor. İç mekanda modern ve teknolojik bir his uyandıran dijital gösterge paneli ve merkezi bilgi-işlem sistemi bulunuyor. Ayrıca, klima, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, geri görüş kamerası gibi konfor ve güvenlik donanımları da mevcut. MG3, kompakt boyutları ve çevik yapılandırması ile şehir içinde ve dışında keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Hibrit+ güç aktarım sistemi sayesinde yüksek verimlilik sağlayan bu model, performans ve verimlilik arayan sürücüler için ideal bir seçenek olarak öne çıkıyor.